Belgische PR-software Prezly scheert hoge toppen in het buitenland

Het Belgische PR-softwarebedrijf Prezly is bezig aan een mooi buitenlands parcours. Na uitvalsbasissen in de rest van Europa, Noord-Amerika, Australië en Brazilië, trekt het nu ook naar Hongkong om de Aziatische markt te veroveren. En met vliegtuigmaatschappij Cathay Pacific heeft het daar meteen al een speler van wereldformaat beet.

Dankzij Prezly kunnen PR- en communicatieteams op een eenvoudige manier multimediaverhalen van hun merk of organisatie delen met journalisten en influencers, maar evengoed met interne medewerkers en andere stakeholders. Het platform integreert het beste van een online newsroom, een CRM, e-mailing en filesharing in één handige online tool. Voor veel communicatieprofessionals is het dan ook een onmisbaar werkinstrument geworden dat ze dagelijks gebruiken.

Van AB InBev tot Toyota

In minder dan tien jaar tijd is de Belgische scale-up - die nog steeds voor 100 procent in handen is van de oorspronkelijke oprichters - uitgegroeid tot een toonaangevende speler met een globale footprint. Zijn klanten komen intussen uit zowat alle sectoren en windstreken: AB InBev, Australian Broadcasting Company, AXA, Brussels Airlines, Oakley, Emirates Airlines, Estée Lauder, IKEA, Lidl, KBC, Médecins Sans Frontières, Oakley, Samsung, Sennheiser, Telenet, Toyota …

En daar komen binnenkort ongetwijfeld nog andere grote namen bij. Want Prezly blijft stevig groeien en het heeft de voorbije jaren zijn internationale aanwezigheid aanzienlijk versterkt door sales- en supportmedewerkers te plaatsen in verschillende Europese landen, de VS, Australië, Brazilië en nu dus ook in Hongkong. Sinds dit jaar komt al meer dan 50 procent van de omzet uit het buitenland, en Prezly is inmiddels actief in 32 verschillende landen.

Enorm groeipotentieel

“Het is altijd onze ambitie geweest om een globale speler te worden. Maar het is natuurlijk een geweldige opsteker voor het hele team om te zien dat onze inspanningen nu echt beginnen te renderen en dat we meespelen op het allerhoogste niveau, in België maar net zozeer in de VS, het Midden-Oosten, Australië en Azië”, zegt Jesse Wynants, mede-oprichter van Prezly.
“Bovendien is het groeipotentieel nog enorm. Want content marketing en earned media zitten overal sterk in de lift doordat de klassieke reclame-aanpak waarbij aandacht gekocht wordt, gewoon niet meer werkt. Adblockers worden immers alsmaar populairder en consumenten hechten vooral geloof aan hun eigen netwerk en externe experts, zoals journalisten en bloggers. Maar tegelijkertijd wordt het ook steeds moeilijker voor bedrijven en merken om al die extra content en contacten goed te managen. Met Prezly hebben we hiervoor een unieke oplossing in huis”, vervolgt hij. ​

Slimme features

“De laatste jaren waren we vooral bezig met de basics: een stabiele, snelle en gebruiksvriendelijke tool waar onze gebruikers tijd mee besparen. Vandaag zijn we meer bezig met ‘slimme’ features, zoals het automatisch verrijken van contacten en het continu schalen van de relatie met een stakeholder. Deze slimme functionaliteiten helpen communicatieteams om gepersonaliseerd te communiceren, wat het resultaat bijna altijd ten goede komt. We zien overigens in onze gebruikersstatistieken dat het CRM-gedeelte van Prezly, bedoeld voor het analyseren en het optimaliseren van de relaties met je verschillende stakeholders, almaar belangrijker wordt voor onze klanten”, vult collega-oprichter Gijs Nelissen aan.

Aziatische hoogvlieger

Op de Aziatische markt was het Belgische technologiebedrijf tot dusver minder aanwezig, maar daar moet nu verandering in komen dankzij de nieuwe uitvalsbasis in Hongkong. Vanuit deze stad hoopt het ook aansluiting te vinden op het Chinese vasteland. Maar zelfs nog vóór de effectieve uitrol is het eerste belangrijke contract al een feit: het in Hongkong gevestigde Cathay Pacific zal met Prezly werken om zijn multimediaverhalen te publiceren en te delen met de pers en influencers.

De newsroom met alle bijhorende CRM-functionaliteiten (news.cathaypacific.com) is intussen al gelanceerd en draait dus volledig op software “made in Belgium”, maar dan met een Aziatisch tintje speciaal voor de Hongkongse luchtvaartgigant. Heel toepasselijk trouwens, want vanaf 28 maart 2018 zal Cathay Pacific Brussels Airport vier keer per week verbinden met Hongkong.

De internationale groei van Prezly gaat ook gepaard met meerdere nieuwe aanwervingen. Eind dit jaar moet het team een twintigtal medewerkers tellen, verspreid over alle werelddelen.

Perscontact:

Voor meer informatie, interview aanvragen of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Karel Goethals – [email protected]
Tel:
+32 485 82 96 52 ​
Website: www.prezly.com

Over Prezly

In een steeds complexere communicatiewereld maakt Prezly het eenvoudig voor grote bedrijven en organisaties om hun verhalen te delen met journalisten, bloggers, werknemers en andere stakeholders. Het integreert de beste elementen van online newsrooms, CRM-systemen, e-mailing en filesharing in één gebruiksvriendelijke online tool. Sinds de oprichting in 2008 is het Belgische techbedrijf met hoofdzetel in Leuven uitgegroeid tot een belangrijke speler met een wereldwijde klantenportefeuille. Enkele bekende referenties zijn: ​ AB InBev, AXA, Brussels Airlines, Emirates Airlines, Estée Lauder, IKEA, KBC, Lidl, Médecins Sans Frontières, Samsung, Telenet en Toyota.

Meer info op www.prezly.com.

Join 500+ PR teams already loving Prezly

Take the stress out of contact management and distribution with a dedicated outreach CRM that your whole team can use.

Made with